چیزهایی که بوی بدنتان در مورد شما می‌گوید-
نوشته شده توسط : nahal

چیزهایی که بوی بدنتان در مورد شما می‌گوید

دانشمندان کشف کرده‌اند که اضطراب باعث عرق کردن شما می‌شود. لازم نیست کل روز استرس داشته باشید و تمام پیراهنتان غرق در عرق شود. اگر بیشتر اوقات استرس داشته باشید، بوی بدنتان تغییر می‌کند.

چیزهایی که بوی بدنتان در مورد شما می‌گوید-قسمت دوم در ادامه‌ی قسمت اول ۳ مورد دیگر از ویژگی‌های بوی مخصوص بدن‌ را برایتان بازگو می‌کنیم.
۳. زمانی که استرس داشته باشید، بوی بدنتان پخش می‌شود
دانشمندان کشف کرده‌اند که اضطراب باعث عرق کردن شما می‌شود. لازم نیست کل روز استرس داشته باشید و تمام پیراهنتان غرق در عرق شود. اگر بیشتر اوقات استرس داشته باشید، بوی بدنتان تغییر می‌کند. حیوانات می‌توانند ترس را احساس کنند؛ بر اساس گفته‌های گری بیوچمپ این جمله درست است و حیواناتی که حس بویایی قوی دارند مانند سگ‌ها به راحتی می‌توانند بوی استرس حاصل از ترس را احساس کنند؛ مثلا استرس یک پروژه بزرگ در محل کار یا مشکلات شما با خانواده و دوستانتان. البته استرس بوی مخصوص بدن شما را عوض نمی‌کند، بلکه یک بوی جدید به بوی مخصوص شما اضافه می‌کند. یعنی حیوانات علاوه بر بوی مخصوص شما، بوی استرس شما را نیز حس می‌کنند. به طور مثال شما صورت دوستتان را می‌شناسید و در صورت زدن عینک هم آن را تشخیص می‌دهید.
۴.بو می‌تواند برای شما دوست پیدا کند یا باعث شود دوستان‌تان را از دست بدهید
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آنقدر بو می‌دهید که انگار یک هفته است حمام نرفته‌اید، ممکن است تعدادی از دوستانتان را از دست بدهید. حتی اگر بوی بدنتان مانند عطر خوشبو باشد، ممکن است دوستانتان را از شما دور کند یا شاید هم دوستان جدیدی را به شما نزدیک کند. دانشمندان در لهستان آزمایش جدیدی در مورد پیراهن افراد انجام دادند تا ثابت کنند که بوی بدن شخصیت افراد را مشخص می‌کند؛ نتیجه این بود که سلیقه افراد مختلف بر اساس بو با هم فرق می‌کرد. آنها ۳۰ مرد و ۳۰ زن را جمع کردند و یک پیراهن سفید مشخص را به مدت ۳ روز متوالی به آنها پوشاندند. سپس از ۱۰۰ زن و ۱۰۰ مرد دیگر خواستند که یک پیراهن را بو کنند تا شخصیت آن فرد را حدس بزنند. داوطلبان به طور دقیق توانستند حدس بزنند که پیراهن‌ها متعلق به یک شخص برون‌گرا، سلطه‌گر یا زودرنج هستند. پس اگر شما یک انسان سلطه‌گر هستید، احتمالا کسانی که می‌توانند دوست یا عشق شما باشند سریعا آن را حس می‌کنند، قبل از اینکه حتی حرفی بزنید.
۵.بوی بدن، سلامت شما را نشان می‌دهد
همانطور که پیش از این بیان کردیم، بیماری یا استرس بوی بدن شما را تغییر نمی‌دهند، بلکه به آن اضافه می‌شوند. گری می‌گوید: «مطمئنا حیوانات و انسان‌ها وقتی مریض می‌شوند، بوی خاصی تولید می‌کنند.» اما گری و بقیه دانشمندان هنوز نمی‌دانند که بیماری چگونه روی بوی بدن تاثیر می‌گذارد. برای روشن شدن این موضوع، دانشمندان دوباره از حیوانات استفاده کردند. در یک آزمایش انجام شده توسط سازمان پزشکی ادرارشناسی اروپا، یک سگ تعلیم یافته با توجه به بوی ادرار بیماران، از میان ۳۳ بیمار، سرطان پروستات ۳۰ نفر از آنها را به درستی تشخیص داد. حتی انسان‌ها نیز گاهی می‌توانند با استفاده از بینی‌شان بیماری‌شان را تشخیص دهند. در یک آزمایش دیگر به بعضی از شرکت کنندگان داروی تضعیف سیستم ایمنی بدن و به بعضی دیگر داروی تقویتی تزریق کردند. داوطلبانی که لباس‌هایشان را بو کردند توانستند افراد مریض را از افراد سالم تشخیص دهند.
البته تنها دانستن اینکه بیماری‌هایی مانند سرطان یا دیابت در بوی بدن شخص تاثیر می‌گذارند، به دکتر کمک نمی‌کند که بیماری را تشخیص دهد. هدف دانشمندانی مانند گری این است که در آینده بتوانند از روی بوی بدن افراد سریع‌تر و دقیق‌تر از روش‌های امروزی، نوع بیماری را تشخیص دهند.
منبع: prevention





:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: